PolskiEnglish

 

Czym się zajmujemy

SkyRanger na płozach w zimie
Jazz 2000 "papuga" w głębokim zakręcie
kompozytowy wirnik na zamówienie elektrowni

Firma KOMPOL (siedziba Warszawa) prowadzi różnorodną działalność gospodarczą:

  • Zajmuje się niemal wszystkim, co obejmuje latanie ultralekkie czyli: motolotnie, samoloty ultralekkie i wiatrakowce. Produkuje motolotnie JAZZ 2000 ze skrzydłem STRATUS, samolot ultralekki SKYRANGER oraz współpracuje przy produkcji wiatrakowców ZEN1, TERCEL i TWISTAIR. Prowadzi również szkolenie teoretyczne i praktyczne na wszystkich wymienionych rodzajach statków powietrznych.
      Niewielka odległość od Warszawy, duże, bezpieczne lotnisko Chrcynno to idealne warunki dla wszystkich, którzy chcą się szkolić, uzyskać świadectwo kwalifikacji i latać samodzielnie. Położony w pobliżu Zalew Zegrzyński oraz dwie malownicze rzeki Bug i Narew zapewniają niezapomniane widoki tym, którzy zdecydują się na lot zapoznawczy z instruktorem i chcą popatrzeć na świat z góry.

  • Zajmuje się produkcją wszelkich wyrobów z kompozytów szklanych, węglowych i kewlarowych, począwszy od wykonania modelu, formy, po produkt finalny.

  • Oferuje do sprzedaży samolot ultralekki typu SKYRANGER – w zestawie (kit), jak i gotowy do lotu.

 
Zastrzałowy Stratus P-19

ZASTRZAŁOWY STRATUS P-19

Miło nam poinformować, że sukcesem zakończył się pierwszy etap testów nowego skrzydła do motolotni – STRATUS P-19. Testy te obejmowały pełne, statyczne próby wytrzymałościowe: dla obciążeń dopuszczalnych -2g, +4g a następnie dla obciążeń niszczących -3g, +6g. Zostały przeprowadzone zgodnie z Wymaganiami Technicznymi dla Motolotni WT-M 2014, wydanie z dnia 23.05.2014 z późniejszymi zmianami.

Staranne przygotowanie prób i nasze doświadczenie pozwoliły na przeprowadzenie kolejno czterech prób statycznych bez jakichkolwiek problemów, każdej z nich za pierwszym razem. Po próbach dla obciążeń dopuszczalnych w konstrukcji skrzydła nie stwierdzono żadnych odkształceń czy deformacji – stan powłoki i konstrukcji szkieletu był identyczny jak przed próbami. W obydwu próbach dla obciążeń niszczących skrzydło nie uległo destrukcji po wymaganych 3 s. A w „najcięższej” próbie statycznej dla +6g skrzydło nie tylko nie uległo zniszczeniu, ale wytrzymało 91 s, dzięki czemu mogliśmy je spokojnie fotografować!

Takie efekty testów wytrzymałościowych pozwalają spokojnie myśleć o maksymalnej prędkości lotu dla tego skrzydła powyżej 180 km/h.

Przed nami drugi etap testów – próby w locie: regulacje, ustawienia, optymalizacja.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

 Więcej informacji: Grzegorz Rycaj, konstruktor
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
tel. +48 600 717 696

 
Motolotnia Jazz ogólnie

Motolotania Jazz w locieMotolotnia Jazz ze skrzydłem STRATUS jest rozwinięciem poprzednich konstrukcji typu Blues i Blues PLUS. Doświadczenia zbierane od końca lat osiemdziesiątych po dzień dzisiejszy podczas lotów szkoleniowych, zawodniczych oraz wykonywanych w trudnych warunkach terenowo-pogodowych zaowocowały konstrukcją o bardzo dobrych właściwościach aerodynamicznych, pilotażowych, a jednocześnie wytrzymałą, ergonomiczną, lekką i niezawodną. Świadczą o tym osiągane na tym sprzęcie wyniki sportowe (na osiem medali zdobytych przez Polaków w Mistrzostwach Europy i Świata sześć zdobyto na motolotniach Jazz ze skrzydłem STRATUS plus jeden na wózku motolotni Jazz, do tego 14 tytułów Mistrza Polski w obu klasach na motolotniach Jazz lub wcześniejszych konstrukcjach firmy KOMPOL), ciągłe "testy" twardych lądowań wykonywane przez uczniów oraz uznanie pilotów krajowych i zagranicznych.

Czytaj całość…
 
Zobacz też…


start
newsy
motolotnie
SkyRanger
silniki
śmigła
ośrodek szkolenia lotniczego
kompozyty
o firmie
okazje nowe/używane
linki
projekt INNOTECH
zapytania ofertowe
- - - - - - -
kontakt
dojazd
szukaj
galeria
Polski feed RSS dla motolotnie.pl

 
Joomla Design By Be Professional Networks gronowy widget