PolskiEnglish

 

OPIS I DANE TECHNICZNE, OSIĄGI, OGRANICZENIA MOTOLO9TNI JAZZ 2000 M79 Drukuj

Konstrukcja – charakterystyka ogólna:

Konstrukcja klasyczna z uniwersalnym, łatwo demontowanym połączeniem skrzydła z wózkiem.

Konstrukcja – charakterystyka wózka:

Typ wózka: JAZZ 2000 M912.

Konstrukcja klasyczna, spawana z prostokątnych profili ze stali kwasoodpornej, z owiewką przednią i szybą. Podwozie główne na sprężystych goleniach z kompozytu szklano-epoksydowego. Podwozie przednie amortyzowane, hamowane. Siedzenia załogi: pilotprzednie, pasażertylne. Zabezpieczenie załogi kompletnymi 4-punktowymi pasami bezpieczeństwabiodrowymi i podwójnymi ramieniowymi. Dźwignia gazu pod prawą stopą pilota, dźwignia hamulca pod lewą. Dźwignia ssania i gazu stałego na belce głównej przed tablicą przyrządów.

Konstrukcja – charakterystyka skrzydła:

Typ skrzydła: STRATUS P-15 M7A.

Konstrukcja klasyczna ze schowanym w podwójnej powłoce, pływającym dźwigarem. Szkielet z rur duraluminiowych z masztem i pełnym olinowaniem. Zabezpieczenie kąta skręcenia/krawędzi spływu powłoki za pomocą podpórek na końcach skrzydeł i odciągów do masztu. Powłoka kształtowana za pomocą profili z rurek duralowych i wygładzona w części noskowej wkładką mylarową.

Konstrukcja – charakterystyka zespołu napędowego:

Silnik czterosuwowy, czterocylindrowy, układ bokser, Rotax 912 UL. Chłodzenie: głowice - cieczą, blok i cylindrypowietrzem. Moc 80 KM.

Śmigło AERO EL1700, 3łopatowe, kompozytowe, przestawialne na ziemi.

Podstawowe materiały – wózek:

Rama głównaprofil prostokątny ze stali kwas. EN1.4307. Podwozie główne, owiewka przednia, tablica przyrządów, zbiornik paliwa, owiewki kół podwozia głównegokompozyt szklano-epoksydowy. Elementy ramy silnika i podwozia przedniegostal kwas. EN1. 4307 lub odpowiednik. Rama siedzenia i rura przednia z rur duraluminiowych EN AW 2017T3. Owiewka główna i tylnatkaniny zbrojone i mylar.

Podstawowe materiały – skrzydło:

Szkielet głównyrury duraluminiowe EN AW 2017T3. Profile - EN AW 2024T3. Odciągi z liny stalowej ocynkowanej wg norm lotniczych. Okucia i węzłydural, INOX. Powłokagłówna górna Polyant: TNF MT 270 lub 205 Power LL HTPPlus, dolna,Polyant: 170C, nosek - Polyant: 170C lub PX20 lub Profile Gitter 210 krawędź spływuPolyant: PX20, lub Profile Gitter 210 lub 205 Power LL HTPPlus. Naciąg profili górnychguma Ø 5 mm.

Przeznaczenie:

Do latania rekreacyjnego, turystycznego i sportowego z załogą dwuosobową lub jednoosobową. Z zamontowanym układem podwójnego sterowania (UPS) do szkolenia pilotów – w standardzie modyfikacji M79U.

Lot jednomiejscowy można wykonywać wyłącznie z przedniego fotela.

 

 

Standard modyfikacji:


Oznaczenie wersji

Opis wersji

JAZZ 2000 M79

Wersja standard; bez systemu ratowniczego, bez trymera

JAZZ 2000 M79U

Z układem podwójnego sterowania


Szczegóły wersji danego egzemplarza zawarte na tabliczce znamionowej oraz

w Instrukcji Użytkowania w Locie i Obsługi Technicznej motolotni JAZZ 2000 M79/M79U.


Masy i ogólne wymiary:


 

JAZZ 2000 M79

JAZZ 2000 M79U

Masa własna [kg], ±4 kg

230

230

Masa własna wózka [kg], ±3 kg

176

176

Masa własna skrzydła [kg], ±1 kg

54

Maksymalna masa startowa [kg]

450

Minimalna masa startowa [kg]

290

 

Poniższe rysunki dotyczą wersji bazowejstandard.

Istotna geometria jest identyczna dla wersji z układem podwójnego sterowania.

Image

 Image

1.Nominalne osiągi wyrobu:


Prędkość nieprzekraczalna Vne [km/h]

155

Prędkość manewrowa [km/h]

100

Prędkość przeciągnięcia dla maksym. masy startowej [km/h], ±2 km/h

62

Prędkość minimalna dla maksym. masy startowej [km/h], ±2 km/h

64

Prędkość maksymalna, lot poziomy, maksym. masa startowa [km/h], ±3 km/h

120

Prędkość maksymalna, lot poziomy, minim. masa startowa [km/h], ±3 km/h

128

Prędkość z puszczoną sterownicąustawienie fabryczne [km/h]

80 - 85

Maksymalna prędkość wznoszenia dla maks. masy startowej [m/s], ±0.2 m/s

3.6

Minimalna prędkość opadania dla maks. masy startowej [m/s], ±0.2 m/s

2.8


2. Masy i ograniczenia.

L. p.

 

JAZZ 2000 M79 i M79U

1

Maksymalna masa startowa [kg]

450

2

Dopuszczalny ładunek użyteczny: załoga + paliwo + bagaż [kg]

Właściwy rozkład ładunku użytecznego określony jest w rozdz. 7 Instrukcji Użytkowania w Locie i Obsługi technicznej motolotni Jazz 2000 M79/M79U dla danego egzemplarza motolotni

220 ±4 kg

3

Minimalna masa załogi [kg]

55

4

Maksymalna masa na fotel przedni (ograniczenie L. p. 1, 2) [kg]

115

5

Maksymalna masa na fotel tylny (ograniczenie L. p. 1, 2) [kg]

115

6

Minimalna masa na fotel przedni [kg]

55

7

Minimalna masa na fotel tylny [kg]

0

8

Minimalna masa startowa [kg]

290

9

Maks. użyteczna masa paliwa [kg]

41.5

10

Zalecany zakres temperatur użytkowania [°C]

-15 - +40

11

Lot jednoosobowy

Wyłącznie z przedniego fotela



 


start
newsy
motolotnie
SkyRanger
silniki
śmigła
ośrodek szkolenia lotniczego
kompozyty
o firmie
okazje nowe/używane
linki
projekt INNOTECH
zapytania ofertowe
- - - - - - -
kontakt
dojazd
szukaj
galeria
Polski feed RSS dla motolotnie.pl

 
Joomla Design By Be Professional Networks gronowy widget