PolskiEnglish

 

Trochę informacji technicznych o nowym skrzydle STRATUS P-17 Drukuj


Rozpiętość

9.83 m

Powierzchnia nośna

14.4 m 2

Wydłużenie skrzydła

6.71

Kąt wierzchołkowy

120º

Podwójna powierzchnia

93 %

Ilość profili (powierzchnia górna / dolna)

27 / 18

Masa własna (± 1 kg)

56 kg

Maksymalna dopuszczalna masa startowa motolotni

(bez systemu ratowniczego) ze skrzydłem STRATUS P-17

450 kg

Maksymalna dopuszczalna masa startowa motolotni

(tylko z systemem ratowniczym) ze skrzydłem STRATUS P-17

472.5 kg



Powłoka górna

Polyant 245 SQ HMT/MT

(z technologią UVi zwiększającą odporność na degradację UV)

Naszycie krawędzi natarcia, stabilizator powłoki górnej (pas od końca kila do końcówki), krawędź spływu,

Polyant PX10 sT

Powłoka dolna

Polyant 170C

Krawędzie natarcia

EN AW 2024

Profile

EN AW 7075 / 2024

Naciąg powłoki na profilach

Napinacze dźwigniowe



Prędkość nieprzekraczalna, Vne [km/h]

175

Prędkość manewrowa [km/h]

125

Prędkość przeciągnięcia, 472.5 kg ±2 [km/h]

63*

Prędkość przeciągnięcia, 270 kg ±2 [km/h]

51*

Prędkość maksymalna lotu poziomego ±3 [km/h]

155*

Prędkość przelotowa w zakresie regulacji trymera (podwieszenia) [km/h]

80 ÷ 130*

*Osiągi uzyskane w trakcie prób w locie na wózkach: JAZZ 2000 M912 (80 KM),

ECHO 582 (64 KM), TANARG 912 ES (100 KM). W przypadku innych wózków z innymi zespołami napędowymi mogą się różnić od powyższych.


Skrzydło Stratus P-17 jest dostosowane do przestawiania podwieszenia za pomocą trymera elektrycznego. Na fot. 1 pokazano szczegóły rozwiązania. Trymer jest mocowany pod kilem, nie ukośnie, jak w dotychczas produkowanych skrzydłach Stratus P-2S, P-2L, P-15. Wymaga to zastosowania nowego węzła podwieszenia (zmieniony kształt płyt). Dotychczas stosowane węzły podwieszenia na rurę kilową Ø55 oczywiście będą pasować, ale bez możliwości wykorzystania trymera elektrycznego.


Rys. 2 pokazuje możliwości wyboru wariantów kolorystycznych powłoki skrzydła. Z racji zastosowanych materiałów na powłokę górną, możliwe jest wykonanie z kolorowych materiałów wyłącznie powłoki dolnej.


Kontakt: Grzegorz Rycaj

Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

tel. +48 600 717 696

fot1

rys1

rys2 

 


start
newsy
motolotnie
SkyRanger
silniki
śmigła
ośrodek szkolenia lotniczego
kompozyty
o firmie
okazje nowe/używane
linki
projekt INNOTECH
zapytania ofertowe
- - - - - - -
kontakt
dojazd
szukaj
galeria
Polski feed RSS dla motolotnie.pl

 
Joomla Design By Be Professional Networks gronowy widget